söndag 18 april 2010

Som et vulkanutbrudd!!

Vulkanen på Island spruter ut aske som et rasende menneske kan sprute saliv rundt alle som står i dens nærhet, ikke så hyggelig å få på seg men man skjønner poenget.
Jeg er ikke noen katastrofetenker, ja om jeg ikke blir syk eller skal ut å reise da, men noen har en tendens til å gå litt lenger en andre for å få understøtte for sitt syn.
Det var en dame i en stor Svensk avis her forleden, ja hun var til og med både psykolog og forfatter fikk man vite, hun mente at vulkanutbruddet var naturens lille måte å si i fra på at nå må man passe seg for å tulle med naturen.
At man har brukt så mange år og penger på en utdanning for så å komme med en slik uttalelse er for meg en gåte, jeg blir ikke verken imponert over hvem hun var og heller ikke over at man kan komme med en slik bastant uttalelse uten å ha dekning for det, noe man skulle tru at folk som jobber med psykologi egentlig hadde.

Jeg hadde egentlig ventet meg en uttalelse fra kristenfolkene om at vulkanen var en straff for mitt syndige liv eller at dem skulle slå tilbake på homoene igjen, det er liksom deres triumfkort når alt annet ikke ”virker”, men det er still fra den kanten, og jeg lurer på hvorfor?
Har alle kristne hatt et hemmelig møte og bestemt seg for å holde kjeft siden de fleste nå holder pusten at ikke det er dem som blir tatt med buksene nede og en unge på fanget, i denne tid hvor katolikkene er under lupen igjen.
Ja tenk selv paven, ( jeg vet paven skal skrives med stor bokstav, men jeg har ikke så pass respekt for han at jeg gjør det) begynner nå å tenke på en slags unnskylding, eller han har fått beskjed at han kanskje skal begynne å tenke på det.

Kloden er i bevegelse, naturen forandrer seg fra årstid til årstid, vi mennesker forandrer oss fra vi er barn til vi blir gamle, alt rører på seg.
Flom, vulkaner, stormer, utbrudd og innbrudd skjer enten vi liker det eller ikke.
Min kone forstår meg ikke, så ligg i ro mens jeg lar frustrasjonen gå utover deg, min mann er treg, dum og går ikke ut med søpla, skal vi to kline i stedet?

Naturen er naturlig, alt er i bevegelse, vi kan sikkert skylle på alt annet en akkurat det, om vi vil.
CO 2 avgiften? Hvem skal betale den for den vulkanen som ikke lar seg stoppe?
Bare slapp av, vi finner sikkert noen som kan lastes for den avgiften.

Jeg har ingen dyr eller flott utdanning jeg kan gjemme mine tanker og uttalelser bak, men hva faen jeg er levende som en vulkan, plutselig får jeg et utbrudd, og da skal du være glad du ikke står nært.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar