torsdag 29 april 2010

Jeg er en rebell og Jesus suger kuk!

Man kan mene så mangt om meget og mange, men er det man mener riktig eller galt?
Vi formener at det vi ser skal stemme med den oppfattingen vi har lært oss eller helst vil se, og om det ikke stemmer så blir mange redde, sure eller så forvirret at dem lukker sitt sinn for en mulighet til forandring og kanskje glede.

Vi får lære oss tidlig at jenter skal like å pynte seg, leke med små kjøkkenminiatyrer fordi vi på en måte identifiserer oss med mamma vår eller guttene leker å skrur sønder sine biler og alt annet man kan skrue på for å ligne sin far.
Nå er det godt mulig at det ligger noe i oss fra naturens side som gjør at vi er slik, men det tar jeg i så fall ikke opp her.

Men når vi som voksne mennesker dømmer, fordømmer og forventer at utsiden av verden må stemme med ens indre bilde, og det bilde kan mange ganger være ekstremt redusert og forenklet, så blir jeg ikke bare sur og sint, men rebellen i meg våkner og jeg står klar med hele meg og provoserer det jeg klarer for å folk rundt meg til å ”våkne” av sine patetiske prinsessedrømmer.

Du trur du kjenner meg?
Du trur at du kjenner dine beste venner?
Du trur bare for at noen er kledd i lakk, lær og er full av svart sminke at dem er farlige?
Du trur bare for at noen gifter seg i en uskylds vakker hvit kjole, at dem er jomfru og ikke har knullet vilt og uhemmet med alle hun kom over uken før?
Du trur når du ser en mann med feminine bevegelser og ring i det ene øret at han er homo?
Du trur at den gamle damen du reiser deg for på bussen er snill, bare for at hun er gammel og dårlig til bens?
Du trur bare for at noen har kamphund at eieren er aggressiv, bruker stoff, er kriminell eller bare vil tøffe seg?
Du trur at bare for at jeg steller heime med en ektemann i høytlønnet arbeid at jeg er dum, lat og luksusfrue?
Vel jeg har nyheter for dere alle, jeg har venner som kler seg i lakk og lær har svart sminke, men duller med blomstrene i vinduskarmen like vel.
Jeg har mannlige venner med feminine bevegelser og hull i øret uten å være homo.
Jeg vet om flere eldre damer som slo sine barn gul og blå, da dem var små.
Jeg vet om mange som har kamphunder som er de beste venner et menneske kan ha, som til og med syr sine egne klær og verken røyker eller drikker.
Jeg vet om mange kvinner som giftet seg i hvitt og var langt fra jomfruer.
Og jeg er verken dum, lat eller bortskjemt selv om jeg har mer penger enn de fleste uten å ”jobbe”.
Men for min del så kan Jesus suge kuk og jeg vil fortsatt forsvare han, som den rebell jeg er.

1 kommentar:

  1. Hej.
    Vi driver og oppdager oss selv hele tiden og andres sannheter blir avkreftet og vi skaper våre egne, nye...som varer en stund, fordi vi oppdager oss selv igjen. Før Hanen Galer er vi svikere alle mann.

    SvaraRadera